Gør dagene mere overskuelige med syge ben

0
31

Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Rigtig mange danskere går igennem en hverdag, hvor de har smerter i benene – og i nogle tilfælde har svært ved at komme igennem dagen. Mange af disse har derfor flere dage om måneden, hvor de ingenting kan foretage sig. Det virker måske som den eneste løsning at lægge sig ned, og bare lade benene være – men er faktisk det forkerte at gøre. Skal du have styr på dine smerter i benene, så skal du faktisk have gang i musklerne, og sørge for at de bliver stimuleret.

Dette er der flere måder at gøre på, hvilke vi vil komme ind på herunder.

Gå flere ture

Holder man gang i benene, holder man også blodomløbet i gang, hvilket er med til at indvirke mindre smerte i dine ben. Det er klart at man ingen steder kan komme, hvis smerterne er helt ulidelige. Men når du har en god dag, så skal du gå en tur.

Sørg derfor for at gå nogle ture når du har en dag, uden eller med meget milde smerter. Du vil opleve at over tid, vil smerterne ikke komme nær så ofte.

Gå til træning som fokuserer på dine ben

Mange træningscentre tilbyder at man kan tilmelde sig hold, hvor der bl.a. fokuseres på at lindre smerter i benene. Her bliver du introduceret, og vejledt i øvelser, som kan være med til at styrke dine ben – og mindske antallet af dage, med stærke smerter.

Instruktørerne har stor viden og forståelse for dette område, og tager altid tingene i det tempo som du kan holde til.

Brug kompressionsstøvler

Har du før prøvet at lindre smerterne hos en massør, men synes at dette er en dyr løsning på længere sigt – så er et sæt kompressionsstøvler måske løsningen for dig.

Kompressionsstøvler giver den samme massage som en massør gør, og så er disse en én gangs betaling. Støvlerne er lette at anvende, og de sørger for at der kommer et bedre blodomløb til dine ben. Du kan læse meget mere om kompressionsstøvler lige her.