Få fat i den rigtige målgruppe

0
90

Artiklen er lavet i samarbejde med den eller de virksomheder, der linkes til i denne artikel. Indlægget er altså betalt - det samme gælder eventuelle hyperlænker.

Har du et bestemt produkt, der f.eks. henvender sig til single-mødre med børn, så hjælper det selvfølgelig ikke ret meget, at din reklame mest når ud til mænd, der måske har trukket sig fra arbejdsmarkedet.
Netop derfor er det vigtigt, at du får målrettet din reklame til den relevante målgruppe – det vil sige, at du selvfølgelig skal kende din målgruppe

4. punkter til at vide hvem dine kunder er

Der er selvfølgelig som ved alle modeller også ved Aida modellen fordele og ulemper, men er du helt ny på området, er modellen utrolig simpel at bruge og giver god effekt. Når du så kommer videre, kan du altid vælge at bruge mere omfattende værktøjer end Aida modellen.
Her får du et overblik over, hvad Aida modellen giver dig indsigt i:

  • Attention, fang din målgruppes opmærksomhed
  • Interest, fasthold deres interesse
  • Desire overbevis kunden om dit produkt opfylder deres ønske
  • Action, få din kunde til at tage handling f.eks. køb eller kontakt

Herefter handler det hele faktisk kun om at blive bedre til at vedligeholde kontakten med dine kunder og evt. få dem til at vende tilbage.
Alt dette er naturligvis nemmere sagt end gjort, men her taler vi også bare om det helt basale.

Find ud af mere om dine kunder

Med Google Tag Manager kan du få mere at vide om dine kunder når de så først er havnet på din hjemmeside, hvilket ovenstående model gerne skulle hjælpe dig med.
Her kan du så impelementere forskellige trackingkoder og scripts, som både kan hjælpe dine kunder med at lande på de rigtige sider og lære dig mere om, hvad der fanger deres interesse, og hvad du måske dermed skal optimere eller gøre mere ved.